Profile

Dé basis voor het basisonderwijs

Taal
24/06/2025
Leestijd 5-7 minuten
Geschreven door Tessa de Bok

Een activerende taalles? Dat doe je zo!

Klikkende pennen, rondkijkende blikken, kletsen en vooral niet opletten – herkenbaar? Je staat voor de klas, maar je leerlingen lijken niet geïnteresseerd in je taalles. Hoe zorg je ervoor dat ze écht betrokken raken? Met activerende werkvormen!

Benieuwd naar de rest van het artikel?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen op JSW.nl, inclusief persoonlijk profiel om artikelen makkelijk te selecteren, delen en bewaren.

Tessa de Bok

Tessa de Bok is laatstejaars pabostudent en schrijft momenteel een afstudeeronderzoek over de invloed van actieve werkvormen op de betrokkenheid van leerlingen. Ze geeft les aan groep 5 op het speciaal basisonderwijs. Ook schreef ze ‘Activiteitenboek voor verlies en rouw’ over het actief verwerken van rouw voor kinderen, jongeren en volwassenen.